Olen tätä asiaa pohtinut jo jonkin aikaa, mutta Heli Nurmen äskettäinen blogikirjoitus sai minut kirjoittamaan sen auki blogiini. Heli pohtii, kannattaako enää blogata (suomeksi), kun Facebookissa …
YouTube-videoiden esittäminen opetuksessa
Pahoittelut kaikille, joille olen sanonut, että YouTube-videoita saa opetuksessa esittää perustuen YouTuben käyttöehtoihin. Olin väärässä. …
Continue Reading about YouTube-videoiden esittäminen opetuksessa →
Missä menee piirroksen teoskynnys?
Harto Pönkä julkaisi sarjan tekemiään piirustuksia ja kuvioita sosiaalisesta mediasta Flickr-kuvapalvelussa avoimella lisenssillä, mikä on sinällään aplodien arvoinen teko. Mutta minä ryhdyin …
Tekijänoikeus, yksityisyys ja avoimet sisällöt opetuksessa
Puhuin otsikon mukaisesta aiheesta Verkkoja kokemassa -seminaarin lopetuspuheenvuorossa viime viikolla. Tässä esitystallenne sekä muutamia huomioita aiheesta. Löysin tätä kirjoittaessani omasta …
Continue Reading about Tekijänoikeus, yksityisyys ja avoimet sisällöt opetuksessa →
Opetuksen ja oppimisen sanasto Wikipediassa
Tein kesän aikana Tekesin toimeksiannosta opetuksen ja oppimisen sanaston Wikipediaan. Tarkoitus oli saada keskeiset, nousevat, monitulkintaiset ja hankalat termit selvitettyä, jotta eri alojen …
Continue Reading about Opetuksen ja oppimisen sanasto Wikipediassa →
PISA-menestys on koulutusvientistrategian kulmakivi – ja huonosti hyödynnetty
Suomessa on viime helmikuussa todettu, että meidän koulutusosaamistamme kannattaisi myydä ulkomaille. Päätettiin perustaa klusteri tämän edistämiseen, rahaa 4 miljoonaa euroa neljälle vuodelle. …